ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • [노팅힐002]
    Flower in my ENGLISH/CONVERSATION 2017. 2. 2. 23:59

    Spike


    스파크


    Hi. Hey. You couldn't help me with an incredibly important decision, could you?


    안녕. 어이. 너는 나를 도와줄 수 없었다. 


    This is important in comparison to, let's say, whether they should cancel the third world debt?


    이것은 중요하다. 비교할때, 말해봐라, 그들이 취소하는 것 만큼이나, 3세계 빚을


    That's right.


    그럼유~~


    I'm at last going out on a date with the great Janine 


    마는 마침내 하러 같다. 데이트를 최고의 제인과


    and I just want to be sure I've picked the tight T-shirt.


    그리고 나는 단지 원한다. 확실한지, 내가 선택한 딱맞는 티셔츠가


    What are the choices?


    뭐 선택했는데?


    Well... wait for it...


    잠깐만 기다려봐


    First there's this one...


    처음으로 이건데


    Uh... cool, huh?


    괜찮지 응?


    Yeah, might make it hard to strike a really romantic note.


    암요~ 그걸 만들기 어려울 것 같다. 맞기에(?), 정말 낭망적인 메모(기억?)을


    Point taken.


    그 요지가 맞는 거 같구만~


    Don't despair.


    절망하지마유~~


    If it is romance we are looking for, 


    만약 그게 낭만적이면, 우리가 찾는 것이,


    I believe I have just the thing.


    나는 믿는다. 내가 그걸 가지고 있다고 ㅋㅋ


    Yeah, well, there again


    어, 뭐~ 그게 또 그러네?


    she might no think you had true love on your mind.


    그녀는 생각안할지도 모른다. 너가 진실한 사랑을 가진것을, 너의 마음속에


    Right. Just one more.


    아~ 그렇지~! 그럼 하나 더~!


    True love! Here I come!


    진실한 사랑~!! 내가 왔다~ㅋㅋ


    Well, yous.


    그래 그거지


    Yeah, that's... that's, um, perfect.


    어허~ 그거 그거 음 완벽햐


    Great. Thanks. Wish me luck.


    아싸~! 고마워. 잘되길 빌어줘


    Good luck.


    운이 따르길~ㅋ


    And so it was just another hopeless Wednesday,


    그리고 그래서 이게 또다른 형편없는 수요일이었다


    as I walk the thousand yards through the market to work,


    내가 걷음으로써, 천야드정도를 통과해서(가로질렀나?) 시장을 일하러


    never suspecting that this was the day that was gonna change my life forever.


    의심할 수 없었단다. 이게 그날이 바꿔놀 것이란 것을 나의 인생을 영원히


    This is work, by the way, my little travel bookshop....


    이것(이곳)은 일하는 곳이다. 나의 아담한 여행 책방이다.


    Morning, Martin.


    아침인사~ 마틴~


    Morning, Monsignor.


    아침인사~ 예하(?)


    which, um well, sells travel books


    어떤, 음 그러니까, 판다. 여행 서적들을


    and, to be frank with you, doesn't always sell many of those.


    그리고 솔직해지면 너에게, 항상 팔지는 못한다. 많은 책들을.





    정말 형편없는 번역이다 ㅋㅋㅋㅋ


    This is my hopeless translation kkkk

    'Flower in my ENGLISH > CONVERSATION' 카테고리의 다른 글

    [노팅힐001] 공부 시작  (0) 2017.01.30
    [업무메일] 첫인사  (0) 2015.12.15
    영어회화 소모임 003  (0) 2015.01.20
    영어회화 소모임 002  (0) 2015.01.14
    영어회화 소모임 첫날  (0) 2015.01.12

    댓글

Designed by Tistory.